AMT online
Vzdelávanie cez internet alebo aj keď sme doma, učiť sa treba.

Vzhľadom na to, že sme kvôli vírusu Covid-19 nútení zostať doma, rozhodol som sa, že Vám touto cestou budem postupne zadávať úlohy na doma tak, aby ste sa učili to, čo by sme mali preberať.
Samozrejme sme limitovaný tým, že nie sme spolu a nemôžeme komunikovať tak ako na hodine.
Budeme si musieť vystačiť možnosťami, ktoré nám poskytuje internet a telefón.
Kontakty na mňa sú:
mobil: 0911348364
email: corba.jan@gmail.com
prípadne si ma môžete vyhľadať aj na Messengeri alebo Hangouts.
Tam mi môžete pokojne písať otázky, ak niečomu nebudete rozumieť, ja sa Vám budem snažiť odpovedať čo najskôr, aj keď nie som vždy online.
K práci pristupujte rovnako zodpovedne, ako v škole na hodine. Aj keď sme síce doma, venujeme sa školským povinnostiam, ktoré aj napriek odmedzeniam nemôžeme zanedbávať. Každú Vašu prácu budem klasifikovať a známku mu pošlem do správy na Hangouts.
Vaše zadania sú smerované k tomu, že by som s Vašich videí chcel po skončení tejto domácej výučby, postrihať jeden film, kde bude zachytené to, ako sme sa učili a ako sme trávili čas počas tohto náročného obdobia.

Pri práci na svojich videách pamätajte na to, že sme audiovizuálny odbor. To znamená, že sa snažíme vyjadrovať obrazom doplneným o zvuk.

Pri práci s obrazom nezabúdajte na kompozíciu a veľkosti záberov.
Tu sú zadania, ktoré budú postupne pribúdať každú stredu. Do nedele mi ich posielajte na corba.jan@gmail.com!

Ak nakrúcate videá mobilom, tu je stránka kde nájdete zopár rád. Povinne PREČÍTAŤ!

Videá mi posielajte cez Váš google disk alebo www.uschovna.cz . Návody nájdete na tomto odkaze:
https://drive.google.com/open?id=1GZ_RDaLRVsiFgITiMkwAMOvQSKnAxVoT
Ak chcete videá posielať z mobilu cez aplikáciu Disk, tak tu je návod:
https://drive.google.com/open?id=1-g95YmuNzGd576ZsOdoyIJhJzVBBt7mD
Prípadne môžete využiť aj  www.uschovna.cz a postupovať ako pri posielaní z počítača.
O výsledkoch Vás budem informovať do mailu.

1. Nuda (18.3.)

Keďže sme teraz všetci doma, nemáme školu, tak verím že sa popri práci zadaj Vám cez internet Vašimi učiteľmi, stíhate aj nudiť. Čo však pre Vás znamená nuda? Nemáte čo robiť? Ide Vám pomaly čas? Nič Vás nezaujíma? Nič sa Vám nechce? Ste znechutení? Prípadne aj niečo iné?
Zachyťte to vo svojom videu. Pri tvorbe videa pracujte s veľkosťami záberov, aby to nebolo len o celkoch. Nakrúcať môžete na mobil alebo kameru, ak doma máte. Ak viete postrihať v mobile alebo na počítači, môžete. Ak nie, tak mi pošlite zábery a ja z toho skúsim niečo spraviť. Aby som správne pochopil zámer, napíšte mi k Vašim videám aj krátky popis o čo ide v danom videu.
Ukážka:

2. Ako sa doma učíte? (25.3.)

V tomto zadaní chcem vidieť ako sa doma učíte. Nakrúcajte to ako obrazovú reportáž, čiže sa snažte dej vyjadriť obrazom, bez použitia dodatočného vysvetľovania slovom. Vo zvuku používajte len ruchy, prípadne jemnú nerušivú hudbu. Nakrúcajte chronologicky- čo robíte pred učením, ako prebieha učenie a ako sa tešíte (alebo netešíte), keď to máte za sebou.
Samozrejme, ak si to vymyslíte ako nejaké video so zápletkou alebo pointou na záver, nechám to na Vás.

Takto to spracoval Andrej Kmeťko Kmeť


3. 1. ročník - rozbor filmu podľa vlastného výberu

Pozrite si doma nejaký film. Pri pozeraní sa zamerajte na to, ako na Vás film pôsobí:
- aké emócie cítite, skúste porozmýšľať čo ich vo Vás vyvolalo (strih, kamera, hudba)
- najlepšia scéna filmu (Prečo?)
- najhoršia alebo najslabšia časť
- ak nájdete niečo nezvyčajné alebo nejakú chybu
Nečakám od Vás siahodlhé eseje, no rovnako nechcem odpoveď v 3 vetách. A na záver mi napíšte prečo ste si vybrali práve ten film.

3. vyššie ročníky - reklama na rúško

Vraciame sa k osvedčenej televíznej forme, ktorá je na prvý pohľad jednoduchá, no zároveň má mnoho limitov. Jednoduchá je preto, lebo nemusíte rozohrávať dlhý dej na mnoho záberov. Ste však limitovaní časom- 1 minúta. A to znamená, že musíte v tak krátkom čase zachytiť dramatickú krivku (čo to je?). Preto reklama často pracuje s náznakmi a snaží sa pracovať s domýšľavosťou diváka- nie všetko musí byť vidieť. Predpokladá sa, že divák si vie veci domyslieť. Reklama môže byť emotívna, vtipná, prvoplánová (jednoduchá,bez vážnejšej zápletky- napr. pracie prachy, Jar, apod.), umelecká alebo nevydrásajúca :) ... Proste môže obsiahnuť rôzne druhy videí. Dokonca v poslednej dobe reklamy v televízii kopírujú virálne videá z internetu. Trochu Vám to zjednoduším- urobte reklamu buď vtipnú alebo emotívnu.


Na záver trocha teórie, ak by si niekto potreboval osviežiť pamäť :)
Kompozícia - na tejto stránke sa dozviete viac o správnom komponovaní obrazu

Veľkosti záberov a ich význam - na tejto stránke sú zhrnuté veľkosti záberov a ich význam pre strihovú skladbu.

Scenár a storyboard

Nakrúcanie videa mobilom